לפני בערך 10 שנים כשהייתי במרוקו אכלתי בכל בוקר משמנה עם דבש וחמאה.בשווקים של מרקש היה אפשר למצוא אותן במילוי של בצל מטוגן או במילוי של פלפלים,לרוב הם היו מכינים את הבצק משילוב של קמח לבן וקמח סמולינה.לא משנה באיזו צורה זה תמיד היה הכי טעים בעולם!כשחזרתי לארץ הכנתי את המשמנה עם זעתר חמאה ודבש וזה היה פשוט שילוב מושלם שלא הפסקתי להכין שנים. אז במיוחד למימונה אתם חייבים להכין והבצק כמובן מתאים לכם גם למופלטה🫶🏼
500 גרם קמח לבן
1/2 כפית שמרים
כף סוכר
1/2 כף מלח
330 מ״ל מים
כ-כוס שמן להשריית הכדורים
100 גרם חמאה מזוקקת
כוס עלי זעתר טריים
להגשה-חמאה רכה ודבש
בקערת המיקסר מערבבים בעזרת וו לישה קמח,שמרים, סוכר ומלח ויוצקים את המים בהדרגה תוך כדי לישה איטית.לשים במשך 8 דקות עד לקבלת בצק אחיד וחלק.
אפשר גם לישה ידנית.
משמנים קערה ומעבירים את הבצק לקערה,מכסים ונותנים לבצק מנוחה של 30 דקות.
לאחר 30 דקות מחלקים את הבצק לכדורים,ממלאים מגש בשמן ומכניסים את הבצק למנוחה של 30 דקות נוספות.
הכדורים לא חייבים להיות מכוסים לגמרי בשמן רק לא לשכוח לשמן את החלק העליון שלהם.
כשאני מכינה משמנה אני מחלקת לכדורים קצת יותר גדולים מכדורים של מופלטה אם רוצים לשלב מופלטה אז להכין כדורים קצת יותר קטנים.
לאחר 30 דקות של מנוחה משמנים את משטח העבודה בשמן ופותחים כל כדור לעלה דקיק מורחים בעזרת הידיים בחמאה מזוקקת ומפזרים עלי זעתר.
ועכשיו לקיפולים-מקפלים את צד ימין כלפי פנים ואז את צד שמאל מעל צד ימין ואז את החלק העליון לאמצע ובסוף את החלק שקרוב עלינו מעל.סתם נשמע מסובך אבל פשוט מאוד,תסתכלו בסרטון.
עכשיו שוב מניחים את המשמנה למנוחה קצרה של 10 דקות,לאחר המנוחה פותחים בעזרת הידיים על משטח העבודה לצורת מרובע לא דק מידי.
מחממים מחבת רחבה ומשמנים קלות.צורבים על מחבת משני הצדדים עד להזהבה בערך דקה וחצי מכל צד
חשוב לעבוד עם אש בינונית ולא גבוהה מידי.
בהגשה מורחים בחמאה ודבש