עם כל הכבוד לכל מתכוני שבועות זה ה-מתכון!
לדעתי עד גיל 8 חשבתי ששבועות נקרא נסקאנן😭
כי במושב שלי היו אומרים חג נסקאנן שמח ולא חג שבועות שמח.זה פשוט הדבר הטעים בעולם ולא הייתה שום מנה על השולחן מלבד זה בגירסה מלוחה ובגירסה מתוקה וגם אם היו מנות אחרות לא היו נוגעים בהן.
אני הכנתי לכם את הגירסה המתוקה האהובה עליי אבל אפשר בלי סוכר ואפשר גם לשלב גבינות.עדיפות לגבינות עדינות לא עם טעם חזק.
לגבי דרך ההכנה-אני הכנתי על סאג׳ כמו שמכינים במקור אבל אפשר על מחבת רחבה או מולטי שף וכאלה.
קילו קמח לבן
כפית שמרים יבשים
2 כפות סוכר
כף שטוחה מלח
600 מ״ל מים
חמאה רכה כ-200 גרם
סוכר
לשים את כל מרכיבי הבצק בלישה ידנית או במיקסר במשך 8 דקות.מעבירים לקערה להתפחה קצרה של 40 דקות.
לאחר ההתפחה מחלקים ל-8 כדורים שווים מכסים במגבת ומתפיחים 25 דקות.
לאחר ההתפחה בעזרת מערוך מרדדים כל כדור לפיתה שטוחה,מורחים חמאה בנדיבות ומפזרים סוכר.סוגרים את צד ימים ואז את צד שמאל מעל צד ימין,שוב מורחים חמאה ומפזרים סוכר מקפלים לצורת מעטפה.מורחים חמאה בחלק העליון ובחלק התחתון ומניחים בתבנית מכוסה במגבת או בניילון נצמד ונותנים לבצק המקופל מנוחה של 25 דקות.
מרדדים כל חתיכת בצק לעלה דק מרובע (לא דק מידי)
משמנים את הסאג׳ או המחבת בחמאה וצולים משני הצדדים עד להשחמה, בערך 2 דקות מכל צד.