ספינג׳ לכבוד חנוכה והפעם ללא גלוטן שיוצא מטורף!
בסדנת פסח האחרונה הכנתי את המתכון הזה שיתאים לחג.כל מי שטעם ממנו לא האמין שהוא ללא גלוטן.
אז תשמרו מתכון (גם לפסח😉)
מצרכים-
500 גרם קמח ללא גלוטן מולינו הירוק
כף שמרים
כפית מלח
3 כפות סוכר
700 מ״ל מים
2 כפות ערק
סוכר לציפוי
שמן לטיגון
אופן ההכנה-
בקערה מניחים קמח,מלח,שמרים,סוכר וערק
יוצקים את המים בהדרגה תוך כדי לישה.
לשים במשך 5 דקות עד לבצק חלק ללא גושים.
שימו לב הבצק יוצא דביק מאוד וזה בסדר גמור.
אפשר גם ללוש במיקסר.
מכסים את הקערה ומתפיחים במשך שעה וחצי
(בקיץ אפשר גם 45 דקות)
מחממים שמן לטיגון
לאחר שעה וחצי התפחה מרטיבים את הידיים וקורצים חתיכה מהבצק ובעדינות יוצרים חור באמצע בעזרת האצבע ומותחים לא יותר מידי.
מכניסים לתוך השמן לטיגון,משקים בשמן הרותח בעזרת כף את הצד העליון וברגע שצד אחד מזהיב הופכים לצד בשני לטיגון עד הזהבה.
מוציאים לרשת טיגון ומצפים בסוכר.
לגבי הבצק שמתקבל אחרי ההתפחה,צריך לעבוד איתו בעדינות הוא לא נמתח כמו בצק רגיל.די קל לעבוד איתו אבל בניסיון הראשון יש הרגשה כאילו הוא ״נקרע״
לכן חשוב לעבוד עם ידיים רטובות בעדינות ולא למהר.