איך תמיד קציצות באות טוב ואף פעם לא נמאס
אז הפעם מתכון לקציצות עוף עם כבד טעימות בטירוף שאם תכינו תבינו כמה הן טעימות (לצפייה בסרטון עם אופן ההכנה לחצו כאן)
לקציצות-
500 גרם עוף טחון (עדיפות לפילה או פרגית)
300 גרם כבד עוף צלוי (אני שרפתי אותם על הגריל)
שקית ערמונים בואקום קצוצים
בצל לבן טחון
4 שיני שום כתושות
חצי צרור פטרוזיליה
חצי צרור כוסברה
חופן עלי נענע
2 גבעולי סלרי כולל עלים
1/4 כוס פירורי לחם
כף ראס אל חנות
מלח
פלפל שחור
4 כפות שמן זית
לרוטב–
1/4 כוס שמן זית
3 בצל לבן פרוס
2 חבילות קטנות של פטריות שמפיניון פרוסות
כף ראס אל חנות
מלח
פלפל שחור
3 כפות סילאן או דבש ענבים
4 כוסות מים
אופן ההכנה–
מניחים בקערה את העוף הטחון עם הכבד הקצוץ והערמונים הקצוצים.
במעבד מזון טוחנים יחד-בצל,פטרוזיליה,כוסברה,נענע
וסלרי ומוסיפים לקערה.בנוסף מוסיפים פירורי לחם,
שום כתוש,ראס אל חנות,מלח,פלפל שחור ושמן זית
מערבבים היטב ויוצרים קציצות.
במחבת יוצקים מעט שמן זית ומטגנים את הקציצות משני הצדדים.לא לוותר על השלב הזה גם שהקציצות לא יתפרקו וגם לקבלת טעם עשיר יותר.
בסיר רחב (שיכול להיכנס לתנור) יוצקים שמן זית ומטגנים את הבצל במשך 10-15 דקות על אש בינונית תוך כדי ערבוב.
מוסיפים את הפטריות וממשיכים את הטיגון 5 דקות נוספות.
מוסיפים מלח,פלפל שחור,ראס אל חנות וסילאן.מערבבים יוצקים מים,מביאים לרתיחה ומכניסים את הקציצות לסיר עם הרוטב.מציפים את הקציצות ברוטב,סוגרים את המכסה ומבשלים במשך 45 דקות על אש בינונית.
מחממים תנור ל-180 מעלות ומכניסים את הסיר ללא המכסה לצלייה קצרה בתנור במשך 10 דקות.