פסח עוד רגע מגיע אז נתחיל במתכונים לחג.תשמרו לכם מתכון לקציצות עוף ופול ירוק רכות וטעימות בטירוף
לקציצות-
500 גרם פילה עוף טחון
כוס וחצי פול ירוק טרי או קפוא קלוף וטחון (אם משתמשים בפול טרי צריך לבשל אותו 10 דקות לפני הטחינה)
1/2 צרור פטרוזיליה
1/2 צרור כוסברה
2 גבעולי סלרי רק עלים
בצל לבן קלוף
4 שיני שום
פלפל חריף ירוק
חצי כוס קמח מצה
1/4 כוס שמן זית
מלח
פלפל שחור
לרוטב-
1/4 כוס שמן זית
2 בצל לבן פרוס דק
5 עלי מנגולד חתוכים גס
2 מקלות סלרי פרוסות
2 יח׳ לימון כבוש
2 יח׳ פלפל שאטה יבש
כף כמון
1/2 כפית כורכום
מלח
פלפל שחור
3 כוסות מים
אופן ההכנה-
מניחים את העוף והפול ירוק הטחון בקערה.
טוחנים יחד במעבד מזון-פטרוזיליה,כוסברה,סלרי,
שום,בצל ופלפל חריף ומוסיפים לקערה.
מוסיפים קמח מצה,שמן זית,מלח ופלפל שחור ומערבבים היטב.
יוצרים קציצות ומטגנים בשמן זית משני הצדדים.
לרוטב-
בסיר רחב יוצקים שמן זית ומטגנים את הבצל 5 דקות על אש בינונית תוך כדי ערבוב.
מוסיפים מנגולד וסלרי ומטגנים אותם ביחד עם הבצל במשך 10 דקות על אש בינונית ומערבבים כל כמה דקות.
מוסיפים לימון כבוש,שאטה,מלח,פלפל שחור,כמון וכורכום
ומערבבים היטב.יוצקים מים מביאים לרתיחה ומוסיפים את הקציצות,מציפים אותן ברוטב מכסים את הסיר ומבשלים במשך שעה על אש קטנה.