עוד מתכון לחג והפעם האורז הכי טעים שתכינו שאי אפשר להפסיק לאכול
אורז עם שפונדרה ועשבי תיבול
לבישול הבשר-
נתח של שפונדרה חתוך לנתחים בגודל בינוני 800 גרם
מעט שמן זית
מלח
פלפל שחור
2 יח׳ כרישה פרוסה
2 יח׳ שום ירוק עם הקליפה והגבעול הירוק פרוס גס
כף בהרט
3 כוסות מים
להמשך הבישול-
3 כוסות אורז עגול
3 גבעולי סלרי כולל עלים קצוצים
צרור פטרוזיליה קצוצה דק
צרור כוסברה קצוצה דק
צרור שמיר קצוץ דק
3 כוסות מים רותחים
אופן ההכנה-
מניחים את האורז העגול בקערה ויוצקים עליו ליטר של מים רותחים ומשרים את האורז במשך שעה וחצי.
בסיר רחב יוצקים מעט שמן זית וצורבים את נתחי הבשר מכל הצדדים.מתבלים במלח ופלפל שחור
מוציאים את הבשר מהסיר לאחר הצלייה ומטגנים את הכרישה והשום הירוק במשך 5 דקות תוך כדי ערבוב.
מחזירים את הבשר לסיר מוסיפים עוד מלח ובהרט ומערבבים היטב.מוסיפים את המים מביאים לרתיחה ומבשלים שעתיים וחצי על אש קטנה מאוד.
בסיום הבישול של הבשר צריך להישאר מעט מאוד נוזלים והבשר צריך להיות רך ומתפרק.
מוסיפים לסיר עם הבשר המבושל את האורז העגול לאחר ההשרייה מסונן מנוזלים,פטרוזיליה,כוסברה,שמיר וסלרי
מערבבים היטב ויוצקים את המים הרותחים.מערבבים וטועמים את נוזל הבישול אם חסר לכם מלח זה הזמן להוסיף.
מכסים את הסיר ומבשלים 30 דקות על אש קטנה מאוד.