אחת החולשות שלי היא ספרינג רול מטוגן
אין מצב שזה קיים בתפריט במסעדה ואני לא מזמינה.
יצא פגז,קריספי חם וטעים וביחד עם הרוטב זה מושלם.
למתכון- (לצפייה בסרטון עם אופן ההכנה לחצו כאן)
עלי בצק מרובעים 15 יח׳
שמן לטיגון
לדבק-
חצי כוס קמח אורז או קמח רגיל
3/4 כוס מים
למילוי-
איטריות שעועית מושרות במים פושרים-40 גרם
חזה עוף שלם-1 (בערך 250 גרם)
גזר גדול חתוך לג׳וליאנים
פפאיה ירוקה קטנה חתוכה לג׳וליאנים (אפשר להחליף בכרוב)
4 שיני שום כתושות
3 ס״מ ג׳ינג׳ר פרוס למקלות דקיקים
2 כפות סויה
כפית סוכר
1/2 כפית פלפל לבן גרוס
לרוטב-
4 צ׳ילי אדום
6 שיני שום
3/4 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס חומץ
כף מלח
כף גדושה קמח אורז/קמח טפיוקה/קורנפלור+1/4 כוס מים
אופן ההכנה-
למילוי-
בסיר קטן מבשלים את חזה העוף עם מים עד כיסוי במשך 30 דקות על אש בינונית.מצננים אותו ובעזרת הידיים מפרקים לחתיכות ארוכות ודקות.
את האיטריות שעועית משרים 20 דקות במים פושרים
מסננים ובעזרת מספריים או סכין גוזרים לחתיכות קטנות ולא ארוכות מידי.
מערבבים ביחד את כל מרכיבי המילוי-
איטריות,עוף,פפאיה,גזר,שום,ג׳ינג׳ר,סוכר,פלפל לבן וסויה.
לדבק-
מערבבים את הקמח עם המים עד לקבלת מרקם חלק.
לרוטב-
במעבד מזון טוחנים את השום והצ׳ילי.מעבירים לסיר קטן
ומוסיפים סוכר,מים,חומץ ומלח ומערבבים
מעבירים לבישול על אש בינונית למשך 10 דקות.
בקערה קטנה מערבבים את הקמח אורז עם המים שלא יהיו גושים ולאחר 10 הדקות של הבישול מוסיפים לסיר,מערבבים ומבשלים 5 דקות תוך כדי ערבוב.
שימו לב אם אתם אוהבים רוטב סמיך יותר יש להכפיל את כמות הקמח והמים.
על משטח עבודה מניחים את עלה הבצק מקפלים משולש קטן ומניחים את המילוי על הקיפול.סוגרים היטב כמו שאני מראה בסרטון ומורחים על השוליים רגע לפני הסגירה הסופית את הדבק.
מטגנים בשמן עמוק משני הצדדים עד להזהבה
בערך 2 דקות מכל צד.