טלוחה – מרק עדשים מהמטבח הכורדי

אהבת את המתכון ?

אופן ההכנה:

אני לא חסידה גדולה של מרקים.יש שני מרקים שאני מכינה קבוע,חרירה וטלוחה אחד מהצד המרוקאי ואחד מהצד הכורדי שלא יהיו בעיות 🤣
טלוחה מרק מאוד פשוט עם מעט מאוד מרכיבים אבל טעים ומדוייק כמו כל האוכל במטבח הכורדי,ואני מתכוונת להעלות לכם עוד מתכונים מהמטבח שגדלתי עליו ושאני כל כך אוהבת.
הלחם דוקה כמו שקוראים לו במושב שלי הוא די חובה במרק הזה וגם לי אין אותו כל הזמן אז אפשר להכין קרוטונים ולשלב במקום.
ועד כמה נדיר למצוא לחם כזה עשוי טוב?מאוד נדיר.
סבתא שלי שתבדל לחיים ארוכים הייתה מכינה אותו בכמויות והיו באים לקנות ממנה מכל הארץ.בכל חדר אצלה בבית היו ערמות של הלחם מכוסות במצעים.כשרצינו לשלב אותו במרק או בקובה היינו שוברים אותו יבש וכשרצינו לאכול איתו קבב או לטבול בחיטה של שבת היינו מרטיבים ועוטפים אותו במגבת שהוא יתרכך ויהפוך ללאפה דקיקה.
אני יכולה לדבר שעות על החיים שלי במושב ולצד סבתא שלי שלימדה אותי לבשל לפי העין והרגש וזו המתנה הכי טובה שקיבלתי ממנה לחיים.
ועכשיו למתכון (לסרטון עם אופן ההכנה לחצו כאן)

3 כפות שמן
2 כוסות עדשים אדומות
1/4 כוס אורז יסמין או פרסי
1/2 כפית כורכום
1/4 כפית פלפל שחור
כף גדושה מלח
1.5 ליטר מים רותחים

בסיר עמוק יוצקים שמן ומוסיפים עדשים ואורז,מטגנים כמה שניות ומוסיפים מלח,כורכום ופלפל שחור.
מערבבים יוצקים מים.מביאים לרתיחה ובעזרת כף מקפים את הקצף.מבשלים 30 דקות על אש קטנה
גם אם המרק מרגיש לכם דליל בהתחלה לא לדאוג הנוזלים ממשיכים להיספג גם אחרי הבישול ואם מרגיש לכם שהוא סמיך מידי אפשר להוסיף עוד קצת מים.

מרק עדשים כתומות

יש לכם שאלה בנוגע למתכון?

לחצו כאן לחיוג: 050-918-8770

אנחנו כאן לענות לכם על כל שאלה. מוזמנים לפנות אלינו.

מתכונים נוספים ששווה לראות

תוכן למנויים

מוקפץ נודלס ובקר

היי חברים בואו נכין יחד מוקפץ בקר מהיר וקל להכנה מנה שתמיד סוגרת פינות, טעימה בטירוף וכזו שגם ילדים אוהבים

תוכן למנויים

חצילונים ממולאים בבשר

מזמן לא היה פה מתכון לכבוד שבת אז הפעם סיר חלומי של חצילונים ממולאים בבשר🫶🏼 לסרטון עם אופן ההכנה לחצו

תוכן למנויים

המדריך לשניצל המושלם

היי חברים נכון שלכולנו נורא מובן מאליו שהכנת שניצל זה הדבר הכי הכי פשוט שיש וכולם יודעים להכין.. וגם אני

תוכן למנויים

עוף צלוי עם גזרים במייפל וטימין

היי חברים אז עכשיו אחרי שנרגענו קצת מכל תקופת החגים ויש לנו שקט (עד ראש השנה) בואו נכין יחד מנה