הפינה האהובה עליי חזרה במיוחד לחג עם אחד המתכונים הכי חגיגיים וטעימים שיש.אני חושבת שזו המנה שלי שהכי הרבה הכינו אי פעם במיוחד בתקופות חגים וסוף סוף צילמתי לה מתכון שאין מצב שאתם לא מכינים🫶🏼
שוק טלה עם בצלים ממולאים
מצרכים-
שוק טלה 1.5-3 קילו
לבצל ממולא-
8-10 בצל לבן
למילוי-
בצל לבן קצוץ דק
עגבניה קצוצה דק
2 וחצי כוסות אורז עגול
צרור פטרוזיליה קצוצה דק
4 גבעולי סלרי קצוצים דק
חופן עלי נענע קצוצים דק
כף בהרט
לימון סחוט 1
3 כפות רכז רימונים
2 כפות דבש ענבים או סילאן
מלח
1/2 כוס שמן זית
לנוזל הבישול-
חופן עלי זעתר
2 עגבניות
מלח
1/4 כוס שמן זית
3 כוסות מים
לימון סחוט 1
3 כפות דבש ענבים או סילאן
3 כפות רכז רימונים
אופן ההכנה-
בסיר רחב ועמוק מביאים מים לרתיחה.מסירים לבצל את שני הקצוות לא עמוק מידי.בעזרת סכין עושים חתך לאורך הבצל עד למרכז ומעבירים לסיר לבישול של 20 דקות.
בסיום הבישול מעבירים את הבצלים לקערה עם מים קרים ומפרידים את הבצל לגלדים.
בקערה מערבבים ביחד את כל מרכיבי המילוי-אורז,
בצל,עגבניה,פטרוזיליה,סלרי,נענע,בהרט,לימון,מלח,דבש
ענבים רכז רימונים ושמן זית.
ממלאים את גלדי הבצל
בתבנית גדולה ורחבה מניחים במרכז את השוק טלה וחורצים חתכים בחלק העליון בעזרת סכין ומסביב משבצים את הבצלים הממולאים.
מעל הכל מפזרים עלי זעתר וסוחטים עגבניות.
מתבלים במלח,לימון,רכז רימונים,דבש ענבים ושמן זית.
יוצקים את המים על הבצלים הממולאים עוטפים היטב בנייר אפייה ונייר כסף.
מחממים תנור ל-160 מעלות ומכניסים לתנור למשך 4 שעות.לאחר 4 שעות מסירים את הכיסוי,מעלים את טמפרטורת התנור ל-200 מעלות וצולים את השוק טלה והבצלים במשך 10 דקות.